Viktig informasjon om varmeregulering

Følgende informasjon er distribuert på Engelsk og Norsk til alle postkassene.

TIL BEBOERE I PILOTEN 1 (BERNT BALCHENS VEI 2-4 OG 6-14) OG PILOTEN 2 (BERNT BALCHENS VEI 16-18 OG 20-28):
INNREGULERING AV VARMEANLEGG

Vi viser til tidligere informasjon gitt via OBOS Nye Hjem og på konstituerende møte for Piloten Sameie.

Vi nærmer oss nå uke 35 og 36 hvor vi skal kontrollere vannmengder i varmeanlegget og innregulere samtlige leiligheter i Piloten 1 og 2.

For å få til dette, må vi ha tilgang til samtlige leiligheter.

Dette betyr at vi trenger 1 stk nøkkel til hver leilighet (alternativt må Dere være hjemme) i følgende perioder:

  • Bernt Balchens vei 2-4: Mandag 27. august – Onsdag 29. august
  • Bernt Balchens vei 6-14: Onsdag 29. august – Fredag 31. august
  • Bernt Balchens vei 16-18: Mandag 3. september–Onsdag 5. september
  • Bernt Balchens vei 20-28: Onsdag 5. september – Fredag 7. september

Innreguleringen er helt avhengig av at vi har tilgang til samtlige leiligheter på angitte tidsperioder mellom kl 08 og 16, og for å få til en mest mulig smidig gjennomføring med færrest mulig ulemper for beboerne, må vi sikre oss at vi har nøkler (alternativt bekreftelse på at Dere er hjemme) i god tid før vi fysisk starter arbeidene.

Dersom vi ikke får tilgang til en enkelt leilighet, vil vi ikke kunne innregulere riktig i noen av leilighetene som tilhører samme varmestamme.

Det er kun personene som signerer for nøklene som vil låse opp og igjen. Nøklene vil ikke lånes bort eller benyttes av andre personer.

Vi må derfor be Dere om å levere 1 stk leilighetsnøkkel til våre låseansvarlige Ottar Gran Berild og Stig Eriksen som sitter i styrerommet i Blokk B4 Nord (andre siden av garasjenedkjøringen med inngang fra atriumet) på følgende tider:

  • Nøkler til leilighetene i Bernt Balchens vei 2-4 og 6-14:
    torsdag 23. august kl 15-17 og fredag 24. august kl 07-09
  • Nøkler til leilighetene i Bernt Balchens vei 16-18 og 20-28:
    torsdag 30. august kl 15-17 og fredag 31. august kl 07-09

Beboere som ønsker det, og som er helt sikre på at de vil være hjemme i angitte perioder for tilganger, må bekrefte dette skriftlig til oss, enten pr e-post eller ved å levere en papirkopi på styrerommet innen samme frister som angitt for nøkkel-levering.  Bruk vedlagte skjema for bekreftelse.

Vi som er låseansvarlige, vil signere for mottatte nøkler og garanterer for at ingen uvedkommende kommer inn i leilighetene i perioden vi låner nøklene.

Vi vil låse opp den enkelte leilighet kun når det pågår arbeider inne i leiligheten, og umiddelbart låse den når arbeidet er avsluttet.

Vi har imidlertid behov for å komme inn i leiligheten i flere omganger, blant annet for samtidig å kontrollere styringsenhetene i varmeanlegget og utbedre eventuelle gjenstående reklamasjoner (der det ikke allerede er gjort konkrete avtaler om tidspunkt for utbedring), og dette er grunnen til at vi trenger å låne nøkler i en periode på tre dager.

Det er ikke nødvendig at den enkelte beboer gjør andre forberedelser enn å sørge for at det er ryddet foran varmeskapet i bod eller entre, og det vil ikke være arbeider som medfører støv eller lignende. Arbeidene utføres mellom kl 08 og 16.

Nøklene vil bli levert tilbake umiddelbart etter at angitt periode for innregulering er over.

Vi beklager det bryderiet vi påfører Dere i denne forbindelse, men ber om forståelse for at dette faktisk er helt nødvendig for å sikre at Dere har et velfungerende varmeanlegg til vintersesongen. Vi lover å gjøre vårt ytterste for at Dere skal bli fornøyd.

 

Med vennlig Hilton

For Skanska Norge AS

 

Stig Eriksen og Ottar Gran Berild

Prosjektleder — Prosjektingeniør

2 kommentarer til “Viktig informasjon om varmeregulering

  1. Hei
    Fra vi vi flyttet inn i leilighet 1001i oktober har varmen vært for høy her. Hva betyr dette i forhold til regningen vi har fått fra BKK? De har vært veldig høye til at vi ikke har hatt noe varme på her..

    Mvh Pernille M Rasmussen
    Leilighet 1001

    1. Hei.

      Hvis du mener det er for høyt så anbefaler jeg at du tar kontakt med ettermarked hos OBOS, beskriv saken din der.

      Du kan også sjekke både varmemåler for gulv og forbruksvann (dusj etc.) separat. De står separat på regningen og målerne sitter i bod og på bad. Hos oss er det 70% som går til tappevann, dvs. dusj etc.

      Hvis du ser på disse og det stemmer med målerne og målertallene på regningen så er det rett. Er det noe feil så må du få justert dette.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.